A grafilogika egy közkedvelt rejtvényfajta. Azonos nevű újság is létezik, tele hasonló rejtvényekkel. Japánból származik, és talán emlékeztek rá, volt egy "Japán koktél" nevű rejtvényújság, amelyben csak ilyen típusú rejtvényeket találtunk. A játék később kapta a grafilogika nevet.
Egy négyzethálós lap szélein számok vannak, a négyzeteket kell befesteni. A munka végén általában egy mozaikképet kapunk. Logikai feladat, a lépéseket ki kell következtetni.
A feladat: fesd be a négyzeteket úgy, hogy a sorok mellett balra és az oszlopok fölötti számoknak megfelelő négyzet legyen beszínezve egymás mellett. A színezések között legalább egy üres helyet kell hagyni. Például, ha vízszintesen 5 négyzet van egymás mellett, tőle balra pedig ez van írva: 2 2 akkor az első kettőt kell beszínezni, utána egy üres négyzet marad, majd ismét kettőt beszínezünk. De a megoldás általában sosem ilyen egyszerű. Rendkívül jó logikai játék!
A grafilogika számítógépes verzióiban általában - sajnos - sok segítséget kapunk, meg van adva, hogy hány hibát követhetünk el, és hasonlók. Ezek a segítségek a játéknak éppen a lényegét veszik el. Hogy egy négyzetet be kell-e színeznünk vagy nem, arra sokszor bonyolult lépések és lépéskísérletek sorozatával tudunk eljutni. Azonban ha a gép a kritikus helyeken segít, már nincs szükségünk az összetett logikai döntésekre...
A játékaink között akad egy, amelyik pontosan úgy működik, ahogy az eredeti, papíros verzió. A neve: "Japanese Nonograms". Sokszor éppen az egyszerű a nagyszerű. A játékot a "Logikai" kategóriában találjátok meg.
Japanese Nonograms játék leírása
Ha nem ismered a játékszabályokat, olvasd el a fenti tájékoztatást, vagy a játék súgóját. Angol nyelvű, de meg lehet érteni így is.
Nehéz játék, haladóknak való! Összesen 30 rejtvényt tartalmaz. A játék kinézete puritán, semmi grafikai extra. Azonban mégis az egyik legjobb játék a maga kategóriájában.
A "menu" felirat mellett 3 kis ikon található. Ceruza: ezzel festheted ki a négyzeteket. Radír: törölheted az eddigi bejelöléseket. Pötty: ezzel tudod az X-et elhelyezni. Smart: ez a legjobb. kifestheted vele a négyzeteket, következő kattintással X-et helyezhetsz el, a harmadik kattintással pedig kiradírozhatod a négyzet jelöléseit. Próbáld meg ezt az eszközt használni.
A játék különlegessége és egyben nehézsége is, hogy semmiféle segítséget nem kapunk. Olyan érzésünk van, mint amikor az újságot tartjuk a kezünkben és számolgatjuk a négyzeteinket. Amikor úgy gondolod, hogy teljesen készen vagy, nyomd meg a "Check now" feliratot. Ha jól oldottad meg a feladatot, a játék gratulál és a főmenübe érve egy zöld pipát láthatsz a megoldott rejtvény neve mellett. Ha hibásan oldottad meg, akkor a hibás sorok és oszlopok lila színűekké válnak egy-két másodpercre, aztán ez eltűnik és kezdheted a javítgatást.
A zenét ki tudod kapcsolni (én azt tettem), nem időre megy.
És még egy fontos dolog: tedd teljes képernyőre, úgy jobb lesz!
A Japanese Nonograms képernyője: